Main Article Content

Abstract

ABSTRAK                                         Masalah pendidikan saat ini adalah masalah berpendidikan kelangsungan hidup masa depan. Jadi kegagalan dalam mencapai tujuan pendidikan dan pembelajaran matematika pada khususnya, juga akan memberikan kontribusi atau menentukan kelangsungan hidup bangsa ke depan. Selain menunjukkan belajar fakta matematika di sekolah belum dapat menuju ke arah tercapainya tujuan pendidikan. Menafsirkan hal tersebut, sikap yang benar adalah optimalisasi sikap profesional guru matematika, antara lain untuk mengembangkan pembelajaran melalui rencana pembelajaran dengan mempertimbangkan tujuan yang ingin dicapai atau sejalan dengan amanat kurikulum, bahan ajar, karakteristik peserta didik dan kemudian terintegrasi dengan makna belajar siswa sebagai kegiatan berpikir (cognition activities). Dan belajar membangun sifat siswa memahami konsep materi (konstruktivism) dari masalah yang diketahui siswa (kontekstual), solusi langkah-langkah panduan pada masalah terstruktur, selain guru intervensi interaktif dan rasa, yang memungkinkan setiap pembelajaran matematika telah selesai untuk masing-masing urutan bahan ajar yang dapat memberikan kepada setiap siswa untuk mencapai keterampilan matematika minimal sebagaimana diamanatkan oleh kurikulum pendidikan nasional. Kata Kunci    : tujuan pendidikan, pengembangan pembelajaran matematika  ABSTRACTThe problem of education today is the problem of educated future viability. So the failure in achieving the goals of education and learning of mathematics in particular, will also contribute to or determine the viability of the nation forward. Moreover showed learning math facts at school yet to even just towards the achievement of educational goals. Interpret this, the right attitude is the optimization of the professionalism of teachers of mathematics, among others, to develop learning through the lesson plan by considering the goals you want or be achieved or in line with the mandate of the curriculum, teaching materials, characteristic of the learner and then integrated with the meaning of student learning as the activity of thinking (activities cognition). And learning  the nature of students understanding of the concept of constructed material (constructivist) of the known issues students (contextual) guided steps solution on structured problems, in addition to the intervention teachers interactively and taste, allowing every mathematics learning has been completed for each sequence of teaching materials can deliver every student achieve minimal mathematical skills as mandated by the national education curriculum. Keywords             :               Educational goals, the development of learning mathematics.

Article Details