INCREASED CAPACITY OF THE UNDERSTANDING OF THE CONCEPT AND THE ABILITY TO SOLVE PROBLEMS THROUGH THE IMPLEMENTATION OF THE MODEL OF TEACHING MATHEMATICS REALISTIC BASED ON COGNITIVE CONFLICT STUDENTS
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
References
Arends, R.I. (1997).Classroom instruction and management. Boston: McGraw- Hill
Arends, R.I. (2001).Learning to Teach. Fifth Edition. Boston: McGraw- Hill .
Asdar. (2012). Strategi Konflik Kognitif Dalam Pemecahan Masalah Geometri Siswa SMA di Kota Makassar. Prosiding SNMPM Universitas Sebelas Maret 2012
Herawaty, D. & Rusdi. (2016). Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Matematika Realistik Berdasarkan Konflik Kognitif Siswa terhadap Kemampuan Pemahaman Konsep dan Kemampuan Pemecahan Masalah. Artikel dimuat dalam Prosiding Semirata MIPA BKS Barat di Unsri, 22-24 Mei 2016.
Herawaty, D., Rusdi & Effie E.M. (2016). Peningkatan Kemampuan Pemahaman Konsep dan Kemampuan Pemecahan Masalah melalui Penerapan Model Pembelajaran Matematika Realistik Berdasarkan Konflik Kognitif Siswa. Artikel dimuat dalam Prosiding Jambi International Seminar on Education. 3-5 April 2016.
Gravermeijer, K.P.E.(1994). Developing Realistics Mathematics Education. Freudenthal Institute. Utrecht.
Hake, R. R. (1999). Analizing Change/Gain Score. Woodland Hills: Dept. of Physics. Indiana University. Akses Online: http://www.physics.indiana.du/.
Hendriana, H. (2012). Pembelajaran Matematika Humanis dengan Metaphorical Thinking untuk Meningkatkan Kepercayaan Diri Siswa. Infinity, 1 (1).
Kilpatrick, Swafford, & Findell. (2001). Adding it up: helping children learn mathematics. Washingyon DC: National Academy Press.
Al-Arief, M.A. & Suyono. (2012). Penerapan Strategi Konflik Kognitif dalam Mengatasi Miskonsepsi Siswa pada Materi Pokok Larutan Elektrolit dan Non Elektrolit siswa Kelas X SMA Khadijah Surabaya. Prosiding Seminar Nasional Kimia Unesa
Slavin, R.E. (1994). Educational Psychology Theory into Practices. Edisi 4. Boston : Allyn and Bacon.
Treffer. (1991). Realistic mathematics Education in The Netherlands 1980-1990. "Realistic Mathematics Education in Primary School". Freudenthal Institute. Netherlands.
Widada, W.. (2005). Kualitas Respon Siswa SMPberbasis Taksonomi SOLO tentang Sistem Persamaan Linier. LPPM UMB: Laporan Penelitian Madiri.
Widada, W. (2013). Beberapa Dekomposisi Genetik Siswa dalam Pembelajaran Matematika. Artikel dimuat dalam Prosiding Seminar Nasional Bimbingan dan Konseling FKIP Universitas Bengkulu.