THE ENHANCEMENT OF MATHEMATICAL PROBLEM SOLVING ABILITY OF SENIOR HIGH SCHOOL STUDENTS THROUGH QUANTUM LEARNING
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Cahyo, A. N. (2013). Panduan Aplikasi Teori-Teori Belajar Mengajar Teraktual dan Terpopuler. Yogyakarta: DIVA Press.
DePorter, B., & Hernacki, M. (1999). Quantum Learning: Membiasakan Belajar Nyaman dan Menyenangkan. Bandung: Penerbit Kaifa.
Hake, R. R. (1998). Interactive Engagement Versus Traditional Methods: A Six-Thousand-Student Survey of Mechanics Test Data for Introductory Physics Courses. American Journal Physics, 66, 64-74.
Hendriana, H. (2012). Pembelajaran Matematika Humanis dengan Metaphorical Thinking Untuk Meningkatkan Kepercayaan Diri Siswa. Infinity, 1(1), 90-103.
Ibrahim. (2008). Pembelajaran Matematika untuk Meningkatkan Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Siswa Sekolah Menengah Atas. Jurnal Pendidikan Matematika, 2, 90-99.
NCTM. (2012). 2011-2012 NCTM Program Report of SPA Assessments. Reston, VA: The National Council of Teachers of Mathematics Inc.
Polya, G. (1973). How To Solve it: A New Aspect of Mathematical Method. New Jersey, USA: Princeton University Press.
Sabandar, J. (2008). Thinking Classroom dalam Pembelajaran Matematika di Sekolah. Simposium Internasional. Bandung: Universitas Pendidikan Indonesia.
Santrock, J. W. (2009). Psikologi Pendidikan. Jakarta: Penerbit Salemba Humanika.
Soekisno, R. B. (2015). Pembelajaran Berbasis Masalah untuk Meningkatkan Kemampuan Argumentasi Matematis Mahasiswa. Infinity, 4(2), 120-139.
Sumiati, & Asra. (2009). Metode Pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima.
Thoifuri. (2008). Menjadi Guru Inisiator. Semarang: RaSAIL Media Group.
Uno, H. B. (2007). Model Pembelajaran Menciptakan Proses Belajar Mengajar yang Kreatif dan Efektif. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Yosodipuro. (2013). Siswa Senang Guru Gemilang. Strategi Mengajar yang Menyenangkan dan Mendidik dengan Cerdik. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
DOI: https://doi.org/10.22460/infinity.v6i1.p37-50
Article Metrics
Abstract view : 1196 timesPDF - 659 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.